top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

270 מיליון ₪ שהובטחו לעידוד התעשייה והייצוא לא הועברו

בפתיחת השדולה לקידום המסחר בישראל ומעבר לים של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, כי למרות שסוכם עם אגף התקציבים של משרד האוצר על סיוע מיידי של 270 מיליון לתעשייה הישראלית בתקציב הקודם, הכסף לא הועבר כלל. "סוכם על תמיכה של 270 מיליון ₪ כשמיתוכם 100 מיליון ₪ לעידוד הייצוא. לאחר מספר חודשים אגף התקציבים של משרד האוצר אמר שיש נומרטור ושידברו איתנו בתקציב הבא". דברי ברוש.


ח"כ פורר אמר כי מצער מאוד שדווקא סיוע שהיה אמור להגיע למפעלים הקטנים והבינוניים לא הועבר בסופו של דבר. "לא מנהלים מדיניות דרך נומרטור. אם היה נומרטור לפני 50 שנה לא הייתה קמה כאן תעשייה ישראלית וההיי טק הישראלי היה נשאר חלום רחוק. בעבר כשהמצב הכלכלי בישראל היה קשה יותר ואפשרויות הסיוע לתעשייה היו מוגבלות, המדינה עזרה יותר, כי הניחו חזון, כי ראו חשיבות בעוצמה כלכלית ובכך שיהיה ייצור ישראלי וייצוא ישראלי ושהמושג תוצרת הארץ יהיה סלוגן של איכות. כיום, כשהמצב השתפר, הרגולציה והבירוקרטיה הן שהופכות את הסיוע לבלתי אפשרי".


ח"כ פורר יחד עם יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, משה גפני הבטיחו לסייע להעברת הכספים לעידוד הייצוא ולתעשייה לקראת הדיונים לתקציב 2017-2018.


השדולה אותה הקים ח"כ עודד פורר נועדה לקדם את סחר החוץ של ישראל ולסייע בקידום המסחר בתוך ישראל הסובלים מבעיות רגולטוריות ומבעיות הנובעות ממעמדה הייחודי של ישראל בעולם. בשדולה השתתפו חברי הכנסת משה גפני, יוליה מלינובסקי, חמד עאמר, יואב קיש, ונחמן שי. כמו כן השתתפו שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים; יורם דבש, נשיא בורסת היהלומים; אלי אבידר, מנכ"ל בורסת היהלומים; רמזי גבאי, יו"ר מכון הייצוא; עופר זקס, מנכ"ל מכון הייצוא; חיים אהרון, יו"ר ארגון הגג של לשכות המסחר; מריאן כהן, יו"ר לשכת המסחר ישראל-אמריקה הלטינית, ורבים נוספים.

תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page