top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

שינוי חוק הכרה במיסוי רכבים?

הצעת חוק לתיקון עיוות בן 20 שנים, שיאפשר לעוסקים מסוימים להכיר בהוצאות הרכב באופן יחסי לשימוש בעבודה.


בכנס השנתי של לשכת יועצי המס הציג ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), את הצעת החוק להכרה ביותר מאשר 45% בהוצאות רכב, לבעלי מקצועות צווארון כחול.


חבר הכנסת עודד פורר: דו"ח הבנק העולמי דירג את מדינת ישראל במקום ה- 52 , במדד קלות עשיית עסקים. אנחנו נמצאים הרחק אחרי ארמניה, פולין וקזחסטן. במדד עד כמה פשוט להבין ולשלם מס, אנחנו רחוק עוד יותר – במקום ה-96. לעומת זאת, אנחנו מקום 31 בעולם, בהליכי פשיטת רגל. הדו"ח הזה הוא מנורת אזהרה לכולנו, על עתיד העסקים והכלכלה. זה אינטרס לאומי, שכל אדם ישלם מס אמת, לא יותר ולא פחות, ושיהיה ברור על מה משלמים ולמה.


מזה 20 שנים קיים עיוות משמעותי, המאפשר הכרה ב-45% בלבד, מהוצאות רכב. איך אני מסביר לאינסטלטור, שיש לו רכב עבודה מלא בציוד וצינורות, שלא יכול להסיע אף אחד ובטח שלא יכול להשתמש בו לנסיעות פנאי וטיולים, מדוע הוא לא מקבל את מלוא ההחזרים על הנסיעות שהוא מבצע, שכולן אך ורק בענייני עבודה? אם הוא היה נוסע במוניות, ההוצאה הייתה מוכרת כולה. זה מנוגד לכל הגיון סביר. בימים אלה הגשתי הצעת חוק, שתכיר למקצועות מסוימים של "צווארון כחול", במלוא ההוצאות של הרכב. מדובר במקצועות מובהקים כמו אינסטלטורים, גננים וחשמלאים".


ערן יעקב, משנה למנכל רשות המיסים: "על פי בדיקה שערכנו, ההכרה ב-45% מהוצאות הרכב, היא הוצאה מיטיבה, ולהזכירכם, בעבר אחוז ההכרה היה 25% בלבד, ויש מדינות בעולם כמו בריטניה, שם לא מכירים בדלק כלל, באופן גורף. דווקא סעיף זה הוא דוגמא טובה לפשוט תשלום המס, והשווי נועד לשקף את ההוצאה הפרטית של האדם ברכב שלו, שלא לצרכי עבודה. לאף אחד אסור לעשות לעצמו דין ולהסתמך על רישום עצמי של נסיעות עבודה אל מול נסיעות פרטיות. הדבר מנוגד לחוק".


עוד סיפר פורר על הצעת החוק: "יש אפשרות לקבוע מס אמת על ידי הוכחה, באמצעים סבירים, מהו השימוש האמיתי ברכב. חוסר ההבחנה בין נסיעה פרטית לבין עסקית, מטילה נטל כספי גם על העובדים השכירים, שהם אלו שנושאים בתשלום המס בגין שימוש ברכב הצמוד לשם עבודתם, כמו שמאים וטכנאים."


אבי ארדיטי, משנה למנהל רשות המיסים: "הכנסות המדינה ממיסי מס קניה ורכב הם 10 מיליארד ₪ בשנה. ישראל הם צרכני רכב גדולים, והנמל מלא ברכבים חדשים. השוק הזה גדל בצורה משמעותית בארץ, ורעיון הרפורמה של משרד התחבורה והאור היא הוזלת עלויות רכבים וחלקי חילוף, מה שיסייע להוזלת יוקר המחייה".

תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page