top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

רוב הציבור: ניצחון ישראלי – הכרה פלסטינית במדינה יהודית

עיקר ממצאי הסקר

65 אחוז הסכימו לטענה ש"כל העימותים הצבאים ו/או המאמצים הדיפלומטיים שנעשו עד כה מול ההנהגה הפלסטינית לא הביאו לניצחון ישראלי או להכרעה, ולכן הסכסוך הישראלי –פלסטיני נמשך"

58 אחוז הסכימו לטענה ש"ניתן יהיה להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים אך ורק כאשר ההנהגה הפלסטינית תכיר בעובדה שהיא כשלה/הפסידה במאבקה מול ישראל"

67 אחוז הסכימו לטענה ש"ניצחון ישראלי יושג רק כשהפלסטינים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי"

84 אחוז הסכימו לכך שבפעם הבאה, כשתפרוץ מלחמה עם חמאס או חיזבאללה, צריך "לתת לצה"ל לנצח"



[endif]--ב-11.7 תיערך בכנסת השקת השדולה לקידום תודעת הניצחון הישראלי בשיתוף "הפרויקט לניצחון ישראל" –השדולה הקוראת להשיג שלום על ידי הכרעת הפלסטינים ולא באמצעות "ויתורים כואבים" # לפי סקר שנערך לקראת האירוע, 58 אחוז מהציבור היהודי סבורים שהסדר שלום יושג רק לאחר שההנהגה הפלסטינית תכיר בכך שהיא הפסידה במאבקה מול ישראל


רוב הציבור היהודי בישראל סבור ש"ניצחון ישראלי" יושג רק כשהפלסטינים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי ושכדי להגיע לשלום – על ההנהגה הפלסטינית להכיר קודם בכך שהיא הפסידה במאבקה מול ישראל.


כך עולה מסקר חדש שנערך לקראת השקת "הפרוייקט לניצחון ישראל" בכנסת ביום שלישי. מטרת הפרויקט והשדולה הפרלמנטרית החדשה: לשכנע את הציבור וקובעי המדיניות שיש לנקוט גישה חדשה, שבה יש לשאוף לנצח את אויבי המדינה המנסים להשמידה. במסגרת זו, במקום לשים דגש על הצורך של ישראל להסכים ל"ויתורים כואבים", יש ללחוץ על הפלסטינים להכיר בישראל כבית הלאומי של העם היהודי.


את השדולה ישיקו יושבי הראש המשותפים הח"כים עודד פורר (ישראל ביתנו) ויעקב פרי (יש עתיד) ובפני חבריה יישאו דברים שרים, ח"כים ומומחים בתחום הביטחון והדיפלומטיה, שיציגו את הצורך לפעול למציאת פתרון לסכסוך, שיביא שלום אמיתי, רווחה, קידמה ועתיד טוב יותר לכל האזור. השדולה תעבוד בשיתוף פעולה עם השדולה האחות בקונגרס האמריקאי, שהושקה באפריל על ידי יושבי הראש המשותפים, חברי הקונגרס הרפובליקאים רון דה-סנטים וביל ג'ונסון ושבה חברים כעשרים צירים. שתי השדולות הוקמו בשיתוף פורום המזרח התיכון ונשיא הפורום, פרופסור דניאל פייפס.


לפי הסקר שנערך לקראת האירוע על ידי מכון סמית למחקר בהשתתפות מדגם מייצג של 700 גברים ונשים מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, 58 אחוז סבורים שניתן יהיה להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים, אך ורק כאשר ההנהגה הפלסטינית תכיר בכך שהיא שלה/הפסידה במאבקה מול ישראל.


עוד עולה כי למרות שרוב הציבור היהודי בישראל (67%) מאמין ש"ניצחון ישראלי יושג רק כשהפלסטינים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי", הוא אינו מאמין (82%) שההנהגה הפלסטינית תכיר במדינה יהודית.


65 אחוז הסכימו, ללא הבדלים בין ימין לשמאל, שהסכסוך הישראלי נמשך משום ש"כל העימותים הצבאים ו/או המאמצים הדיפלומטיים שנעשו עד כה מול ההנהגה הפלסטינית לא הביאו לניצחון ישראלי או להכרעה".


ברוח זו , 84 אחוז הסכימו שבפעם הבאה שתפרוץ מלחמה עם חמאס או חיזבאללה, צריך "לתת לצה"ל לנצח", כלומר, להמשיך בפעילות צבאית עד שהאויב יכיר בהפסדו. עוד עולה כי 72 אחוז מהציבור היהודי בישראל לא מסכים לטענה שיישום העיקרון "שטחים תמורת שלום" יכול להוות בסיס לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני.


לקראת השקת השדולה יתקיים ביום ראשון במרכז בגין בירושלים פאנל באנגלית בהשתתפות הח"כים פורר ויהודה גליק, הח"כית לשעבר עינת וילף, המפקד לשעבר של הכוחות הבריטים באפגניסטן קולונל ריצ'ארד קמפ, פרופ' פייפס ומנהל פורום המזרח התיכון גרג רומן .



![endif]--

תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page