top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

עוד לפני פסיקת בג"ץ: הצעת חוק "הדדיות" שתשים סוף להחזרת גופות מחבלים

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיש בתחילת השבוע הצעת חוק, עליה חתומים כל חברי סיעת ישראל ביתנו, שמטרתה למנוע החזרת גופות מחבלים ומפגעים.

הצעת החוק מבקשת לייצר הדדיות בהחזרת הגופות ולפיה, כל עוד ישנן גופות של חיילי צה"ל ואזרחים בשבי, לא יוחזרו כל גופות של מחבלים המחוזקות על ידי מדינת ישראל.

הצעה זו גובשה יחד עם תנועת 'אם תרצו' וחברי פורום המשפחות השכולות 'בוחרים בחיים'.

בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב כי: "מוצע לקבוע "שבמקרה שבידי ארגוני טרור גופות חיילים ישראלים ובידי כוחות הבטחון גופות מפגעים, יהיה שר הבטחון חייב להוציא צו האוסר החזרת גופות המחבלים".

יצוין כי לפי סעיף 17 לאמנת ג'נבה הרביעית בדבר החזרת גופות אינו חל הואיל והאמנה מדברת רק על חיילים של צבא סדיר שנהרגו בקרב, ולא במפגעים שנהרגו במהלך ביצוע מעשה טרור, כהגדרתו בחוק.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) מגיש הצעת החוק: "הפסיקה של בג"צ כל כך לא מפתיעה שכבר בראשית השבוע הנחתי יחד עם כל סיעת ישראל ביתנו, הצעת חוק שתאפשר לשר הביטחון למנוע החזרת גופות. המוסר הכפול לפיו יש הטוענים שישראל מחויבת להשיב גופות מחבלים בה בעת שחיילינו נמצאים בשבי החמאס מבלי שאפילו ניתן לקבל שביב מידע לגביהם חייב להפסק.

עצירת לוויות המחבלים והחלטה שהחזרת גופות לא תהיה צעד חד צדדי היא אחת הדרכים לייצר לחץ על ארגוני המחבלים ולכן הצעת החוק הזו, המעניקה את הסמכות לשר הביטחון יכולה להוות עוד אמצעי לטובת השבת הבנים. ישראל ביתנו מקדמת מספר חוקים בנושא על מנת שהמציאות האבסורדית לפיה הממשלה 'מחוייבת' להשיב גופות מחבלים תפסק".

יועצה המשפטי של תנועת "אם תרצו" עו"ד בן ציון אדורם שהיה ממנסחי הצעת החוק אמר כי:

"סוגיית החזרת גופות מחבלים היא למעשה סוגיה של איזון אינטרסים: איזון אינטרסים בין הזכויות של הורי הלוחמים להביא את בניהם לקבורה, ובין זכויות הורי המחבלים להביא את בניהם לקבורה. אם נכון שבג"ץ אכן פסק שאי אפשר להחזיק גופות מחבלים לצורך משא ומתן, נראה שיש צורך לחשוב מחדש ולבצע את איזון האינטרסים באופן אחר."

יועמ"ש תנועת "אם תרצו" הדגיש כי: "לא יתכן שהורי המחבלים יוכלו להביא את גופות בניהם לקבורה והורי החיילים לא יוכלו להביא את גופות בניהם לקבורה. הדעת והשכל הישר אינם סובלים זאת. אנו מצפים מבג"ץ שיעדיף את הורי החיילים על הורי המחבלים."

חברי פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, הרצל ומירב חג'אג, הוריה של סגן שיר ז"ל שנרצחה השנה בפיגוע בארמון הנציב שהיו שותפים להצעת החוק אמרו כי:

"אנחנו נמצאים שבועיים לפני האזכרה של שיר ואנחנו מתאבלים עליה. לצערנו, המחבלים ימשיכו לחגוג את ההלוויות העתידיות בריקודים ובחלוקת סוכריות."

הוריה של שיר חג'אג' הוסיפו כי: " אנו מודים לתנועת "אם תרצו" וליועצה המשפטי עו"ד בן ציון אדורם על הליווי הצמוד לאורך השנה האחרונה. לצערנו, שוב בג"ץ מעדיף את טובת המחבלים ולא את טובת המדינה והאזרחים שומרי החוק.

לא יתכן שבג"ץ מתערב בסוגיות ביטחוניות. בג"ץ נותן שוב ושוב רוח גבית למחבלים."

תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page