top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

הרצל להמונים: הצעת חוק חדשה תחייב לימוד כתבי הציונות

אקדמיה ציונית: הצעת חוק חדשה אותה מקדם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) מבקשת להטמיע במוסדות הלימוד האקדמיים חובת לימוד של כתבי הגות ציונים כך שכל סטודנט במוסד אקדמאי ייצא עם סל כלים שיהפכו אותו להיות אזרח מעורב ומשפיע יותר.


במסגרת לימודיהם האקדמיים מתבקש ציבור הסטודנטים ללמוד קורסים שאינם חלק מהחומר הישיר לתואר וזאת כדי להרחיב אופקים וכדי לצבור עוד נקודות זכות לתואר. הצעת חוק זו נולדה בעקבות המגמות בשנים האחרונות בהן אנשי סגל אקדמאיים ישראליים פוגעים פגיעה אנושה בציבור הסטודנטים דרך הכפשת מדינת ישראל, פועלים תחתיה ומלמדים ערכים אנטי ציוניים מובהקים.


הצעת חוק זו מבקשת לקבוע כי כל סטודנט הלומד לאחד מהתארים האקדמיים יחויב בקורס בו ילמד על הוגי הדעות הציוניים, החל מבנימין זאב הרצל, דוד בן גוריון וברל כצנלסון, דרך מנחם בגין ואורי צבי גרינברג (אצ"ג) וכלה ביצחק רבין ועוד. החומר הנלמד יהיה על פי שיקול דעת המוסד האקדמאי בהתאם לאופיו.


קורס הגות ציונית מבקש לייצר חוויית לימוד משמעותית סביב שאלות העוסקות בערכי מוסר, יהודיים ואוניברסאליים כאחד, הנצרכים לכינונה של חברה מתוקנת. תוך דגש במתן ניתוח השוואתי וביקורתי של מקורות הגות יהודית וציונית, במקביל לחיבורם לסוגיות אקטואליות בחברה הישראלית.


יוזם הצעת החוק, ח"כ עודד פורר החבר בוועדת החינוך של הכנסת אמר כי: "בוגרי האקדמיה הישראלית חייבים להיות בקיאים גם בעקרונות הציונות ולהכיר את ההוגים שהובילו את התנועה הציונית. לאחר שבשנים האחרונות מוסדות אקדמיים רבים פתחו את שעריהם ונתנו במה לתכנים אנטי-ישראליים ופוסט ציוניים מובהקים, נדמה היה שחלק מהמוסדות להשכלה גבוהה מתחרים ביניהם מי מכפיש יותר את מדינת ישראל. הגיע הזמן לעשות תיקון."


לדברי ח"כ פורר: " הצעת חוק המבטיחה כניסה של קורסים הכוללים הגות ותכנים ציוניים תבטיח שהדור הבא של האקדמאים יזכו להכיר גם את היסודות שמדינת ישראל הוקמה עליהם ויעמיקו את המחקר האקדמי בנושא".

תנועת "אם תרצו" החלה לפני מספר שנים לקיים תוכנית לימודים בלתי פורמאלית לסטודנטים בעלת אורנטציה לאומית ציונית מתוך רצון לתת מענה לצורך שאינו ניתן באקדמיה. כיום פועלת התכנית בחמש אוניברסיטאות בארץ ומשתתפים בה מאות סטודנטים בשנה.


לדברי מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג: "תהליכי הפוליטיזציה שחוותה האקדמיה בשנים האחרונות, יחד עם אווירת הפוסט לאומיות והדרת הציונות המכוונת אותה הובילו מרצים בעלי אג'נדה שמאל קיצונית מובהקת לא רק פגעה באיכות המחקר והאקדמיה בישראל, אלא גם יצרה בורות מודעת בקרב הסטודנטים הישראלים. תנועת "אם תרצו" פועלת מזה שנים לחשיפת התופעה ובלימתה תוך הצבת מענה ציוני למען הסטודנטים, יחד עם זאת התיקון החשוב ביותר הוא עיגון החינוך לציונות בחוק ממשי, בטח כשחומרים אנטי ישראליים מובהקים נלמדים הרבה יותר מחומרים פרו ישראלים בעיקר בפקולטות למדעי המדינה והרוח.


פלג הדגיש כי: "אנו רואים בשנים האחרונות מחלקות ומרצים באקדמיה שכורתים את הענף עליו הם יושבים, מזניחים ומעוותים את ההיסטוריה של עם ישראל ופוגעים דה פקטו בדור העתיד של מדינת היהודים. קידום הצעת חוק זו מהווה נדבך חשוב בתהליך התיקון היסודי שמימלא זקוקה לה נואשות האקדמיה הישראלית. מדובר בצעד חשוב המבטא את המשך תקומתה של הציונות בעת הזו. תוכניות הגות ציוניות באקדמיה תחזק את ציבור הסטודנטים ותסייע להצמיח את מנהיגי המחר."

תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page