top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

הצעת חוק חדשה: סוף להסתה באקדמיה הישראלית

בעקבות ריבוי הקריאות לפגיעה במדינת ישראל ובסמליה, הגיש ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הצעת חוק שמטרתה לקבוע עונש מאסר של עד 10 שנים או קנס כספי גבוה באם אדם פרסם או הפיץ בציבור דברי הסתה לאלימות או טרור נגד מדינת ישראל.


הצעת חוק זו מבקשת להחמיר ולהרחיב את האכיפה כנגד קריאות להסתה נגד מדינת ישראל וחייליה. כאשר דבר זה נעשה במקום ציבורי, הממומנים על ידי משלם כספי משלם המיסים, הדבר חמור שבעתיים. הצעה זו מבקשת להחמיר את הענישה על עבירות בתחום זה וכן להשית קנס כספי משמעותי על העוברים על החוק מתוך מטרה לשים סוף לקריאות מעין אלה.


על פי ההצעה, כל אדם ארגון, רשות או כל גוף הפועל בכוונה כדי לפגוע במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומשמיע קריאות המעודדות גזענות, רצח או אלימות, דינו מאסר או קנס.

מגיש הצעת החוק ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו אמר כי: "התרחבותם של דברי ההסתה לאירועים ציבוריים הפכו לסכנה אמיתית. קריאות הסתה ופגיעה במדינת ישראל אינן יכולות להישמע בקרב ההמון ובטח שלא באירועים ובמקומות הממומנים על ידי כספי משלם המסים הישראלי. ההבדל בין חופש הביטוי להסתה הוא דק מאוד ולכן צריך למתוח את הקו על מנת שאף אדם לא יחצה אותו".

תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page