top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

האם בקרוב תוקם עיר קיצונית בפאתי ירושלים

קבינט הדיור והותמ"ל אמורים לאשר בקרוב הוספת 2400 יחידות דיור למועצה המקומית אבו גוש זאת בניגוד לגידול הטבעי הצפוי במועצה, העומד על כ-50 יחידות דיור בשנה. המשמעות העולה מהחלטה זו תהיה מעבר של אלפי תושבי מזרח ירושלים וכפרים ערביים ליחידות הדיור העתידיות ושינוי המרקם החברתי של אבו גוש שידוע כיישוב שתושביו נאמנים למדינת ישראל.


מספר תושבי אבו גוש והישובים מסביב, טענו בפני ח"כ עודד פורר כי מעבר לפגיעה במרקם הקיים בכפר, הם דואגים שגורמים בעלי ממון מהרשות הפלסטינית יסייעו ברכישת חלק מיחידות הדיור על מנת להביא לשינוי דמוגרפי בכפר. עוד טוענים התושבים כי מרבית מתושבי בכפר אינם רוצים בהוספה הצפויה בגלל החשש מהשתלטות גורמים עוינים.


ח"כ עודד פורר שפנה היום בשאילתה לסגן שר האוצר בנושא אמר כי "אלפי תושבי מזרח ירושלים והסביבה יעברו בקרוב להתגורר על כביש 1 המוביל לבירת ישראל. ההשתלטות הצפויה של גורמים, שרעיון ההתיישבות ובניית הארץ אינו נמצא בראש מעיניהם, צריכה להדאיג את מקבלי ההחלטות ואת תושבי האזור".


ח"כ פורר הוסיף כי ייבוא של תושבים שחלקם ממקומות שאינם אוהדים את מדינת ישראל ושיכונם על כביש 1 יכול להפוך את הכביש למוקד לזריקות אבנים ואולי אף מעבר לכך.

תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page