top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

מדוע "נשכח" חוק יום חינוך ארוך בעשרים השנים האחרונות

חוק יום חינוך ארוך נחקק ב-1997 אך בשל העלויות התקציביות מאז ועד היום, נדחה יישום החוק באמצעות חוק ההסדרים. גם בחוק ההסדרים הקרוב, ישנה כוונה לדחות שוב את יישום החוק, שנדחה כבר ב 20 השנים האחרונות, כך שיישומו יידחה ל 1.9.2020.


ח"כ עודד פורר פנה לשר האוצר משה כחלון בבקשה שהדחייה בחוק ההסדרים תחול רק על תקציב 2017-2018, ולא עד לשנת 2020, בהתאם להצעת האוצר ותקבע כי על משרדי הממשלה להיערך ליישום החוק בתקציב 2019.


בשל העלויות התקציביות מאז ועד היום, נדחה יישום החוק באמצעות חוק ההסדרים. וגם בחוק ההסדרים הקרוב, ישנה כוונה לדחות שוב את יישום החוק, שנדחה כבר ב 20 השנים האחרונות, כך שיישומו יידחה ל 1.9.2020.


ח"כ פורר הוסיף במכתבו כי "מטרתו של חוק זה לתת הזדמנות שווה בחינוך לכל ילד בישראל בכדי להביאו למיצוי מרבי של כשרונותיו, להוסיף שעות לימודים וחינוך על השעות הקיימות במוסדות החינוך, כדי להרחיב ולהעמיק את הידע וההשכלה של התלמיד, להוסיף חינוך לערכים ופעילות חברתית, הכל במסגרת מטרות החינוך הממלכתי. בהתאם לחוק, תוכנן כי בכל מוסדות החינוך יונהג יום חינוך ארוך. היתרונות לחוק זה הם חינוכיים וכלכליים כאחד. הוא יוזיל את עלויות הצהרונים והחוגים, יאפשר לשני בני הזוג לצאת לעבודה ויאפשר לכל ילד לקבל ארוחה חמה".


ח"כ פורר הוסיף ואמר: "ההשלכות התקציביות ברורות, אך האם במשך שני עשורים לא הצליחו להיערך תקציבית לשינוי?

בפניך מונחת כעת ההזדמנות - תנחה את משרדך כי הדחייה בחוק ההסדרים תחול רק על תקציב 2017-2018, ולא עד לשנת 2020, בהתאם להצעת האוצר ותקבע כי על משרדי הממשלה להיערך ליישום החוק בתקציב 2019. כך, לא תפרץ מסגרת התקציב הקרוב, אך כן ייקבע חזון ויעד למערכת להיערך למה שכל הציבור מייחל לו. כך באמת ניתן יהיה להוריד את יוקר המחייה להורים הצעירים, לשפר את חינוך ילדינו, לשחרר את שני בני הזוג לעבודה ולסייע בכך לצמיחה במשק".

תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page