top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

בקרוב: חיילים משוחררים שנקלעו לבעיות כלכליות יוכלו למשוך כספי פיקדון לכיסוי חובותיהם

מליאת הכנסת אישרה היום את הצעת החוק של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הקובעת כי חייל שנקלע לחובות כספיים וננקטו נגדו הליכי הוצאה לפועל, יוכל לקבל עם שחרורו עד למחצית מכספי הפיקדון לכל מטרה בה יחפוץ. זאת, על מנת לנסות ולהקל על החיילים המשוחררים את המעבר מהמסגרת הצבאית התומכת לחיי האזרחות.

במהלך 5 השנים הראשונות מסיום שירות החובה/שירות לאומי-אזרחי , ניתן לממש את הפיקדון האישי ל-6 מטרות: לימודים, הכשרה מקצועית, הקמת עסק, דיור, נישואין ולימודי נהיגה ברכב פרטי. בתום 5 השנים יכול המשוחרר לעשות בכספי הפיקדון כאוות נפשו. הצעת חוק זו מבקשת להוסיף את האפשרות למשוך מחצית מכספי הפיקדון במהלך חמש השנים הראשונות לשחרור במידה ועוקל חשבון הבנק של החייל המשוחרר.

רצוי לציין כי בשנים האחרונות פורסמו מקרים רבים בהם עוקלו חשבונות של חיילים בודדים שהשתחררו משירות חובה. ח"כ עודד פורר מגיש ההצעה: "בזמן השירות הצבאי ישנה מעטפת המקלה על אורח חייהם של החיילים, בין אם במתן מגורים ובין אם במזון, תלושים ושיפור תנאי שירות. סיום השירות הצבאי מביא עימו את החופש המיוחל אך גם חושף בפני המשוחררים הטריים את הבעיות הבירוקרטיות שבחיי האזרחות הבוגרים. לאחרונה שמעתי על יותר מידי מקרים בהם הרשויות מעקלות חשבונות של חיילים בודדים שהשתחררו מצה"ל, האם זו הדרך בה אנו רוצים לחשוף חיילים בודדים וביניהם עולים חדשים רבים עם חייהם החדשים כאזרחים במדינת ישראל?"

ח"כ פורר הוסיף כי "מטרת החוק היא לאפשר שימוש בפיקדון באופן כזה שיוכל באמת לסייע לחייל המשוחרר, בעיקר כדי שיוכל להתחיל את חייו האזרחיים ללא עיקולים והוצאות לפועל".


תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page