top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

עוד לא יבש דמו של השוטר שנרצח באם אלחיראן ובאוניברסיטת בן גוריון החלו לסנגר על תושבי המקום

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) פנה לנשיאת אוניברסיטת בן גוריון, רבקה כרמי, במכתב חריף על כך שהמרכז לחקר המזרח התיכון והדיפלומטיה החליט לקיים כינוס שכותרתו: "אום אל-חיראן: על זכויות ועקירות"


ח"כ פורר קבל על קיומו של הכנס בסמיכות להתפרעויות ואמר כי העובדה שבכוונת האוניברסיטה לקיים דיון בנושא טעון זה, זמן קצר לאחר הירצחו של רס"מ ארז לוי ז"ל, מצביעה על ניתוק האוניברסיטה מהנעשה בשטח.

במכתב, שנשלח גם לשר החינוך בנט, צוינה העובדה כי לא יופיעו בדיון נציגים מהפרקליטות או ממשטרת ישראל, כך שנראה שרק עמדה אחת אמורה לבוא לידי ביטוי באותו כינוס. "להזכירך", כתב ח"כ פורר לפרופ' כרמי, "מדובר בעניין שנידון במספר ערכאות משפטיות, הוכרע על ידי בג"צ והשוטרים בשטח פעלו בהתאם להחלטות בתי המשפט. הניסיון, כך לפי כותרת הדיון, לייצר מצג שווא כאילו מדובר על "נישול", מעלה תמיהות לגבי תום הלב של המזמינים".


ח"כ הוסיף: "הניסיון של גורמים באקדמיה להתערב או לערער החלטות הנוגדות את האידאולוגיה שלהם חייב להיפסק. לכנס הזה, ולא משנה באיזה שם יחליטו לקרוא לו, יש מטרה אחת והיא יצירת נרטיב שקרי. הבנייה באום אלחיראן אינה חוקית, ובדיוק כפי שהרשויות אמורות לאכוף בניית מרפסות בתל אביב כך יש לאכוף בנייה בלתי חוקית בפזורה. ההצטרפות של אוניברסיטת בן גוריון והניסיון להפוך עבירות בנייה בלתי חוקית לסכסוך לאומי מדאיג ומחייב בדיקה יסודית. לא תעזור הלוליינות המילולית שמנסה האוניברסיטה לנקוט כשהיא משנה את שם הדיון, אסור לקיים דיון במתכונת הזו שכן הוא מעודד את אלימות וההסתה".


מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג הביע את מחאתו על קיום הכנס באוניברסיטת בן גוריון. לדבריו:

"נשיאת האוניברסיטה מאפשרת חסות למיעוט קיצוני של פרופסורים רדיקליים המקדמים דה לגיטימציה להתיישבות בנגב ולמדינת ישראל. הגיע הזמן שאוניברסיטת בן גוריון תבין כי אקדמיה היא חממה למחשבה פתוחה וביקורת ולא כלי למסע הכפשות נגד המדינה." לדברי פלג: "קיום האירוע בזמן שמשפחתו של השוטר ארז (עמדי) לוי עודנה יושבת שבעה היא יריקה בפרצופה של המשפחה האבלה. יש גבול לציניות הבוטה של אנשי מגדל השן. יש לבטל את האירוע לאלתר."




תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page