top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

העדפה מתקנת באוניברסיטאות ובשירות המדינה – תינתן קודם כל למשרתים בצה"ל או בשירות לאומי

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר (14.5) בהצעת החוק של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הקובעת כי באוכלוסיות הזכאיות להעדפה מתקנת במכרזים לשירות המדינה, ובקבלה למוסדות השכלה גבוהה תינתן עדיפות למועמד או מועמדת שסיימו שירות צבאי, לאומי או לאומי אזרחי.

ההצעה מבקשת לקבוע שמסיים/ת שירות צבאי, לאומי או לאומי-אזרחי והוא/היא מקרב אוכלוסיות הנמנות עם קבוצה מסוימת הזכאית לייצוג הולם בדרך של העדפה מתקנת, יזכה להעדפה בקבלה לאוניברסיטאות ובמינויים בשירות המדינה על פני מי שנמנה עם אותה קבוצת אוכלוסייה הזכאית לייצוג הולם בדרך של העדפה מתקנת אשר לא סיים שירות כאמור.

מטרת הצעת החוק היא לפצות על חסכים סביבתיים וחברתיים המסכלים את האפשרות של מי ששירת בשירות צבאי, לאומי או לאומי-אזרחי לקבל הזדמנות שווה להשתלבות ראויה בחברה, לעבוד ולפתח קריירה.

ח"כ עודד פורר מגיש ההצעה: "זה לא מספיק רק לומר לבני המיעוטים שמשרתים בצה"ל כל הכבוד. צריך גם לתקן את העיוות לפיו אלו שלא משרתים זוכים להקלות והטבות.

הצעת החוק מעודדת ומחזקת את ההעדפה לאלו התורמים למדינת ישראל. כך אנו זוכים לתגמל את המתנדבים לשירות צבאי, לאומי ואזרחי ובמקביל מחזקים את הקשר בין מיעוטים באוכלוסייה למדינת ישראל ובשילובם הראוי בכור ההיתוך של מדינת ישראל.

במשך שנים זוכות אוכלוסיות מסוימות להעדפה מתקנת, אך לא מן הסיבות הנכונות. אני מקווה שהשרים יבינו את חשיבותה ההיסטורית של הצעת חוק זו להפיכתה של מדינת ישראל למקום שרואה את אזרחיו הנאמנים כבעלי זכויות שוות".

תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page