top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

יו"ר ועדת המשנה לבחינת ימי החופש, ח"כ עודד פורר: יש לבחון הזזת תחילת שנת הלימודים לא'

ח"כ פורר ביקש את התייחסות משרד החינוך, משרד האוצר, הסתדרות המורים וארגון המורים לאפשרות של התחלת הלימודים בא' באלול לשם יצירת רצף חינוכי.

עו"ד מאיר אסרף, נציג הסתדרות המורים בדיוני ועדת המשנה של ועדת החינוך בנושא לוח חופשות התלמידים אמר הבוקר בדיון כי מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, שוחחה עם שר החינוך נפתלי בנט על חופשות המורים במערכת החינוך. השר, לדבריו, הודיע כי הפתרון המועדף עליו אינו שינוי ימי החופשה אלא הרחבת תוכנית בתי הספר של החופש הגדול. אסרף חזר והדגיש: "הסתדרות המורים מתנגדת לשינוי התנאים וימי החופשות של המורים. העובדה שיש מצוקה של הורים, אינה מעידה שהפתרון נמצא אצלנו. במערכת החינוך בישראל עובדי ההוראה עובדים קשה יותר ומקבלים שכר נמוך יותר. הדיון לא ייסוב סביב תנאי העבודה של עובדי ההוראה".

יו"ר ועדת המשנה ח"כ עודד פורר השיב לו: "לכשיהיו הצעות קונקרטיות אני מציע לכם להיות עם לב פתוח ונפש חפצה. אם יידרש מאבק סביב העניין הזה, אתם עלולים למצוא עצמכם בלי ציבור תומכים. אני מצפה למצוא את האיזון בין חופשות המורים לחופשות ההורים ביחד בחשיבה פתוחה ומתוך רצון להגיע להסכמות".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין הוסיפה: "ימי החופשה לא נשענים על הסכמים, והכבוד למורים שהוא נר לרגליי, חייב לעבוד לצד מנגנון שאנחנו נפתח ביחד. יש לנו הערכה עצומה למורים ולגננות. אני חושבת שגם על ארגוני המורם מוטלת אחריות להגיד איך אתם חושבים שניתן לפתור את העניין ומבלי לוותר על הזכויות שלכם. אני מקווה שנבוא לקראת הישיבה הבאה עם פתרונות".

רות אלמליח, נציגת משרד החינוך הממונה על החינוך החרדי סקרה את לוח החופשות במגזר החרדי ואמרה כי הלוח משתנה בין הבנים לבנות ופועל על פי הלוח העברי. "הלימודים מתחילים בא' באלול, אין חופשת חנוכה, יום אחד לחופשת פורים, ובפסח יוצאים לחופשת החג בלבד. החופשה הבאה שלאחר הפסח היא יום לאחר תשעה באב והיא חופשת הקיץ".

דורית חזן, יו"ר ארגון גננות מחנכות התייחסה לדברים ואמרה כי מצב ההעסקה של הגננות בחינוך החרדי הוא בכי רע. "מגיעות אלי הרבה פניות מהגננות הללו המועסקות לעיתים במצב של עבדות ותת תנאים". עוד אמרה "אנחנו חושבות שהחופשה צריכה להיות גמישה. הצענו גמישות לפני לוח השנה העברי אך משרד החינוך לא רצה להיענות לבקשתנו כי הם מפחדים שמדי ארבע שנים כשיש אדר א' ואדר ב' יאלצו לתת לנו משכורת נוספת".

בדיון השתתפו גם מורות שקבלו על היחס המזלזל שמקבלים המורים מן ההורים ועל כך שיש לחזק את מעמדו של המורה.

יו"ר ועדת המשנה ח"כ פורר סיכם את הדיון: "הרצון שלנו הוא לראות פעם אחת את המערכת בראיה הוליסטית. יש מורים ומורות ששלחו לי תוכנית מפורטת. אני מצפה שנסתכל על התמונה המלאה רגע בלי המגבלות שכובלות אותנו ונגיד איך אנחנו רוצים שמערכת החינוך תראה מבחינה פדגוגית וטכנית, ואז נראה מה אנחנו יכולים לעשות". ח"כ פורר ביקש את התייחסות משרד החינוך, משרד האוצר, הסתדרות המורים וארגון המורים לאפשרות של התחלת הלימודים בא' באלול לשם יצירת רצף חינוכי. עוד ביקש, בעקבות פניות של הורים לילדים עם מוגבלויות המשולבים בכיתות עם תלמידים ללא מוגבלויות, למצוא פתרון כדי שיוכלו להשתלב בקייטנות הקיץ.

תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page