top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

סוף לעוול ולטרטור: עולים חדשים יקבלו דרכון עם עלייתם ארצה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הדרכונים שהגיש ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו). לפי החוק החדש עולה חדש יקבל דרכון עם עלייתו ארצה וקבלת האזרחות הישראלית.

במדינות רבות בעולם מקובל כי אזרח המדינה זכאי לקבל דרכון עם קבלת האזרחות של אותה מדינה. אמנם כך קורה גם במדינת ישראל, אך עבור אזרחים עולים חדשים זכאות זאת מוגבלת, ובדרך כלל בשנה הראשונה לעלייתם ארצה, עולים חדשים מקבלים תעודת מעבר ולא דרכון, אשר מטילה מגבלות רבות על המשתמש בה. בעוד שבעל דרכון ישראלי יכול להיכנס לכל מדינה בעולם אשר עמה יש לישראל הסכמי אשרות, ללא אשרה, המחזיק בתעודת מעבר צריך להצטייד באשרה (ויזה) עם כניסתו לכל מדינה בעולם, ללא תלות בהסכמי אשרות – שירות אשר עולה כסף וגוזל זמן. כמו כן, ברוב המקרים, תוקף תעודת המעבר הוא לזמן קצר יותר מאשר דרכון, דבר אשר מחייב את מחזיקי תעודת המעבר להוציא שוב ושוב מסמך זה. ח"כ עודד פורר אמר לאחר אישור החוק: "הצלחנו לעשות תיקון עוול אמיתי לחוק ארכאי ולהשוות את תנאיהם של העולים החדשים לתנאיהם של אלו שנולדו בארץ.

החוק החדש יסדיר את הזכות הבסיסית של כל אזרח שכשם שהוא מקבל תעודת זהות ישראלית, נדרש לשרת בצה"ל וזכאי לבחור ולהיבחר כך הוא גם זכאי לדרכון. עולים רבים שעולים ארצה אך עבודתם מחייבת יציאות לחו"ל יוכלו להמשיך בעיסוקם ולחיות בישראל ללא הפרעה. תמו הימים בהם עולה חדש יחשב כאזרח סוג ב' שאינו זכאי לדרכון".



תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page