top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

מהפכה בהליך רישוי רופאים מחו"ל – רופאים שעלו ממדינות האיחוד האירופי יוכרו בהתאם לכללי האיחוד

אושרה הצעתו של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) והרישוי יבוצע בהתאם לכללי האיחוד האירופאי ובכך יקל מאוד על העולים החדשים.

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את הצעת החוק של ח"כ פורר, שתקבע כי עולים בעלי השכלה וכשירות של בעלי מקצועות רפואיים יקבלו הכרה מיידית וזאת בהתאם לסטנדרט שקובעת הדירקטיבה של האיחוד האירופי.

האיחוד האירופי הגיע להסכמה על סטנדרט מינימלי לרישוי בשבעה מקצועות רפואיים - רופאים, רופאי שיניים, רופאים מומחים, רופאי שיניים מומחים, אחיות, מילדות, רוקחים, וטרינרים וכן אדריכלים. משמעות הסטנדרט היא שכל מדינה באיחוד חייבת להכיר ברישוי של אזרח מדינה באיחוד אם עומד בסטנדרט, ולהעניק לו רישיון מטעמה באופן אוטומטי. באירופה המנגנון פועל כבר למעלה מעשור בהצלחה רבה והביא למעבר יעיל של בעלי מקצוע בין מדינות, לשיפור הרמה המקצועית של מערכות הבריאות ולשמירה על בריאות הציבור. יצוין כי הצעת החוק שאושרה היום נוגעת בשלב הזה רק לרופאים, רופאי שיניים ורוקחים - ונועדה להקל על דרך הייסורים של עולים חדשים בקבלת הרישוי המקצועי בישראל. החוק צפוי לפתוח חסם עלייה רציני, מצרפת ומיתר מדינות האיחוד.

ח"כ עודד פורר אמר לאחר ההחלטה כי "היום הזה מבשר את תחילתה של מהפכה בתחומי העלייה, הקליטה והבריאות. רבים מהעולים שנמנעו לעלות ארצה בגלל בירוקרטיה בקבלת רישוי רפואי, יוכלו לעלות לישראל ולהמשיך את חייהם המקצועיים. זאת בעיקר בתקופה שבה מדינת ישראל הולכת ומתדרדרת במדדי ה-oecd במספר הרופאים לאלף נפש. מה שטוב לשלוש מאות מיליון אזרחי האיחוד יהיה טוב גם לאזרחי ישראל".

יודגש כי לא כל בעל מקצוע מכל מדינה באיחוד האירופי עומד בסטנדרט - הסטנדרט כולל פירוט מדויק ומעמיק של הרף המקצועי הנדרש, ורק מי שעומד בו זכאי להכרה האוטומטית. לכן אין חשש לפגיעה ברמה המקצועית של הרפואה בישראל או לחוסר פיקוח וביקורת על רמתם המקצועית של מקבלי הרישיון.


תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page