top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

הצעת החוק שתגביל את בג"צ

ביום ראשון הקרוב תעלה לועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק שהגיש ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ושמטרתה לשלול את סמכותו של בית המשפט העליון מלהתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית.


הצעת החוק, החתומה על ידי כל חברי סיעת ישראל ביתנו, נועדה להשיב לוועדת הבחירות המרכזית את כוחה וסמכותה על ידי תיקון חוק יסוד הכנסת באופן שיקנה תוקף סופי וחלוט להחלטת ועדת הבחירות המרכזית באישור או פסילת מועמד או רשימה מלהשתתף בבחירות לכנסת ישראל.


ח"כ פורר, מגיש ההצעה: "לצערי כנסת ישראל הפכה בשנים האחרונות למקום שבו מחבלים ותומכיהם יושבים ללא חשש. כך קרה בשנה האחרונה עם המחבל חבר הכנסת לשעבר גאטס וכך גם רק בשבוע שעבר ראש הרשימה הערבית המשותפת , איימן עודה, התיר את דמם של חיילי צה"ל כשסירב לגנות פגיעה בהם. לקראת הבחירות האחרונות החליטה ועדת הבחירות המרכזית לקבל את עמדת סיעת ישראל ביתנו ולפסול את מועמדותה בשל התבטאויותיה ומעשיה כנגד מדינת ישראל וחייליה ובג"צ ביטל את ההחלטה ואפשר לזועבי להתמודד.


בקדנציה הזו כבר הגדילו חברי הרשימה הערבית המשותפת, גינו את סעודיה כי הכריזה שחיזבאללה היא ארגון טרור, הניחו זר על קברו של עז א דין אל קסאם ביום העצמאות ועמדו דקת דומיה לזר המחבלים יחד עם משפחותיהם.


נראה כי ההליך לפיו ועדת הבחירות המרכזית פוסלת את מועמדות המחבלים לכנסת ובג"צ הופך את ההחלטה הפך לדבר שבשגרה. ועדת הבחירות המרכזית פועלת בהתאם לחוק יסוד הכנסת ובראשה עומד שופט עליון. מכאן שאין מקום להתערבות בג"צ בהחלטותיה ולכן מוגשת הצעת החוק.


אישור החוק במקביל עם שינוי חוק יסוד הכנסת שסיעת ישראל ביתנו יזמה כדי להקשות על תומכי טרור מלהיבחר לכנסת ימנע מצב בו נפגוש מחבלים בכנסת ישראל.


תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page