top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

ח"כ פורר לנשיאת אוניברסיטת בן גוריון: ריח חריף של אפליה עולה מהחלטתך לפטור רק סטודנטים ערביים מ

ח"כ פורר לנשיאת אוניברסיטת בן גוריון: ריח חריף של אפליה עולה מהחלטתך לפטור רק סטודנטים ערביים מפסיכומטרי תוך התעלמות מעולים חדשים, חיילים ומילואימניקים

לאחר שהודיעה כי החל מהשנה הבאה ייפתח מסלול מיוחד שבו יתקבלו סטודנטים מהמגזר הערבי ללא צורך במבחן פסיכומטרי (בשונה משאר הסטודנטים), פנה ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) לנשיאת אוניברסיטת בן גוריון, רבקה כרמי, בדרישה להוסיף למסלול מועמדים עולים חדשים, חיילים משוחררים או סטודנטים המגיעים מרקע סוציו אקונומי נמוך.

ח"כ פורר : "אבירי השוויון וזכויות האדם מפלים פעם אחר פעם אזרחים המשרתים ותורמים למדינת ישראל. האם דמו של אותו סטודנט ערבי המקבל הקלות סמוק יותר מדמם של העולים החדשים או של חיילים משוחררים או של כל סטודנט אחר המגיע מרקע סוציואקונומי נמוך ? – אי אפשר לדבר על מסלולים מיוחדים עם פטור מפסיכומטרי מבלי להתחשב בעולים חדשים, במי שמגיע ממצב סוציואקונומי נמוך או במי ששירת שירות צבאי או לאומי ונדרש לדחות את לימודיו במספר שנים בגלל השירות שלו."

במכתבו הלין ח"כ פורר כי "בכל שנה מנסים צעירים רבים להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה כשחלקם מגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך, חלקם עולים חדשים וחלקם חיילים בודדים כשהמבחן הפסיכומטרי מהווה עבורם חסם משמעותי לקבלה לאוניברסיטה. אני סבור שאכן יש מקום להקלות בקבלה לאוניברסיטה למגוון אוכלוסיות הסובלות מהטיה תרבותית או מקשיים אובייקטיביים. כך גם המצב לגבי משרתי שירות צבאי, לאומי או אזרחי , שמתחילים את דרכם האקדמאית שנים באיחור לעומת חבריהם הנמנעים מלשרת". פורר הוסיף כי "עצם העלאת הרעיון מעלה ריח חריף של חוסר שוויון ואפליה בתנאי הקבלה למוסד לימודים להשכלה גבוהה".

תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page